مراحل ثبت نام به شرح زیر می باشد:

۱- ثبت نام الکترونیکی

» ثبت نام الکترونیکی با درج کد ملی و شماره شناسنامه پذیرفته شده در صفحه مربوطه در سایت ثبت نام آغاز و در پایان با چاپ تایید ثبت نام به اتمام می رسد.

» مواردی که با علامت ستاره مشخص شده است را حتما باید تکمیل نمایید.

» در هرگام حتما کلید "ذخیره" یا "ثبت" را انتخاب نمایید و در آخرین گام کلید ارسال به کارشناس را انتخاب نمایید. (درصورت عدم ارسال به کارشناس فرم های ثبت نام نزد شما باقی می ماند و ثبت نام پیگیری نمی گردد)

» بعد از ارسال فرم ثبت نام الکترونیکی نیازی به تماس با کارشناسان نمی باشد و در صورت ضرورت ابتدا از طریق درج یاداشت اقدام نمایید. کارشناسان با توجه به حجم پذیرش، به نوبت به ثبت نام رسیدگی می نمایند.

» داوطلبانی که در استان تهران زندگی می کنند در گام مشخصات خانوادگی "وضعیت بومی" دارند و خارج از استان تهران "غیر بومی" می باشند

» در صورتیکه در روند ثبت نام مشکلی پیش آمد، می توانید با شماره همراه کارشناس مربوطه تماس بگیرید (از منوی سمت چپ-گردش کار را انتخاب و روی قسمت آخرین کارشناس در سامانه ثبت نام، اطلاعات کارشناس مورد نظر نمایش داده می شود)

» در هر بار مراجعه به سایت ثبت نام حتما از منوی سمت چپ صفحه قسمت "یاداشت" را مطالعه نمایید و موارد توضیح داده شده توسط کارشناس را به دقت انجام دهید.

» روند ثبت نام الکترونیکی را مدام پیگیری نمایید تا تاییدیه ثبت نام برای شما صادر گردد.

» در مراجعه به سایت ثبت نام از منوی سمت چپ "گردش کار" ثبت نام خود را ببینید.

» تا زمانیکه کارشناس اجازه پرداخت شهریه را نداده است به هیچ عنوان پرداخت را انجام ندهید (در صورت پرداخت و انصراف یا لغو ثبت نام هیچ مبلغی به داوطلب عودت نمی گردد)

» با اتمام ثبت نام در سمت چپ صفحه، منوی "متن نامه" اضافه می گردد و با انتخاب این منو می توانید تاییدیه ثبت نام را دریافت نمایید.

» در تاییدیه ثبت نام کد دانشجویی (شماره دانشجویی) درج شده است (تمام سامانه های دانشگاه با شماره دانشجویی و کد ملی ده رقمی قابل دستیابی می باشد.

» جهت پرداهت هزینه شهریه می توانید با یکی از کارتهای بانکی از طریق درگاه تعریف شده در سامانه اقدام نمایید.

تذکر۱: بهتر است داوطلب با کارت به نام خود پرداخت را انجام دهد

تذکر۲: بعد از پرداخت حتما از رسید بانکی یک نسخه تهیه و نزد خود نگهداری نمایید.

 

» پرداخت داوطلب شامل سه قسمت می باشد:

الف) هزینه ثبت نام و تشکیل پرونده (درموقع شروع ثبت نام بعد از صفحه تعهد راهیابی به دانشگاه اخذ می گردد

ب) هزینه علی الحساب شهریه (در مرحله کارشناس مالی و امور ایثارگران اخذ می گردد)

ج) هزینه صدور کارت دانشجویی (در مرحله کارشناس مالی و امور ایثارگران اخذ می گردد)

تذکر: روش پرداخت قسمت ب و ج: از منوی ابتدای سایت سامانه منوی "اداری" - "پرداختهای متفرقه" به شرح زیر صورت می پذیرد.

» آدرس http://ems.iranian.ac.ir/epay را در مرورگر خود وارد نمایید.

» ابتدا موضوع پرداخت را روی قسمت "شهریه داوطلبان ورودی جدید" قرار دهید.

» آیتم پرداخت را روی "علی الحساب شهریه ورودی جدید" قرار دهید.

» مبلغ پرداخت بصورت اتوماتیک درج می گردد.

» بقیه اطلاعات که دارای علامت ستاره (*) می باشد را تکمیل نمایید.

» سپس نبست به پرداخت با یکی از کارت های بانکی عضو شتاب اقدام نمایید.

» پس از پرداخت تصویر صفحه تایید پرداخت را نگه داری نمایید.

» برای پرداخت "هزینه صدور کارت دانشجویی" نیز به همین روش عمل نمایید.

 

۲- ارسال پستی مدارک (اینجا کلیک کنید) (رسید پستی را نزد خود نگه داری نمایید)

ارسال اصل تمام مدارک لازم با پست سفارشی به آدرس ساختمان مرکزی موسسه در این مرحله خواهد بود. روی پاکت پستی نام و نام خانوادگی و کد ملی و کد دانشجویی (شماره دانشجویی) و رشته قبولی خود را درج نمایید.

ضمنا پذیرفته شدگان می توانند مدارک خود را در یک پاکت قرار داده و اطلاعات مذکور را روی پاکت درج و درب آنرا چسب زده و با مراجعه حضوری به دفتر مرکزی دانشگاه در روزهای یکشنبه و سه شنبه جهت تحویل حضوری مدارک خود اقدام نمایند. با توجه به شرایط کنونی کشور و بعلت همه گیری ویروس کرونا روش تحویل مدارک بصورت حضوری به هیچ عنوان به پذیرفته شدگان توصیه نمی گردد. بدیهی است در صورت عدم ارسال بموقع اصل مدارک أرخواستی ثبت نام شما از طرف اداره آموزش دانشگاه کان لم یکن تلقی خواهد گردید.

 

۳- در درج اطلاعات، هنگام ثبت نام در سامانه ثبت نام دقت نمایید، چرا که مسولیت صحت ورود اطلاعات و تطبیق آن ها با اصل مدارک به عهده شخص پذیرفته شده می باشد.