مراحل ثبت نام به شرح زیر می باشد:

۱- ثبت نام الکترونیکی

» ثبت نام الکترونیکی با درج کد ملی و شماره شناسنامه پذیرفته شده در صفحه مربوطه در سایت ثبت نام موسسه آغاز و بعد از تکمیل و تایید کارشناس دانشگاه و صدور تاییدیه ثبت نام موقت پایان می یابد.

» در هرگام حتما کلید "ذخیره" یا "ثبت" را انتخاب نمایید و در آخرین گام کلید ارسال به کارشناس را انتخاب نمایید. (درصورت عدم ارسال به کارشناس فرم های ثبت نام نزد شما باقی می ماند و ثبت نام پیگیری نمی گردد)

» داوطلبانی که در استان تهران زندگی می کنند در گام مشخصات خانوادگی "وضعیت بومی" دارند و خارج از استان تهران "غیر بومی" می باشند.

» در صورتیکه در روند ثبت نام مشکلی پیش آمد، می توانید با شماره همراه کارشناس مربوطه تماس بگیرید (از منوی سمت چپ-گردش کار را انتخاب و روی قسمت آخرین کارشناس در سامانه ثبت نام، اطلاعات کارشناس مورد نظر نمایش داده می شود)

» درهر بار مراجعه به سایت ثبت نام حتما از منوی سمت چپ صفحه قسمت "یاداشت" را مطالعه نمایید و موارد توضیح داده شده توسط کارشناس را به دقت انجام دهید.

» روند ثبت نام الکترونیکی را مداوم پیگیری نمایید تا تاییدیه ثبت نام برای شما صادر گردد.

» با هرمراجعه به سایت ثبت نام از منوی سمت چپ "گردش کار" ثبت نام خود را ببینید.

» نام گذاری صحیح فایل های اسکن مدارک

» در تمام فرم ها موارد ستاره دار باید تکمیل گردد

» برای رفتن به صفحه گام های بعدی و قبلی ازقسمت بالای صفحه، فلش سمت راست به فرم بعدی و فلش سمت چپ به فرم قبلی می رود

» برای ورود به سامانه ثبت نام با درج کد ملی و شماره شناسنامه وارد سامانه ثبت نام می شوید.
تذکر: در صورتیکه شماره شناسنامه شما همان کد ملی می باشد آن را با صفرها یا بدون صفرهای سمت چپ، برای ورود امتحان نمایید تا در نهایت وارد سامانه گردید.

» ابتدا وارد سامانه ثبت نام شوید

» در گام اول در انتهای صفحه بعد از ورود، کلید "ثبت نام" را انتخاب نمایید.

» در گام دوم فایل های مورد نیاز را می توانید دریافت نمایید.

» در گام سوم تعهد راهیابی به دانشگاه را مطالعه نمایید و در انتهای صفحه تیک زده و با انجام این کار، کلید "ثبت" برای ذخیره فرم تعهد، نمایش داده می شود.

» در گام چهارم هزینه پذیرش و تشکیل پرونده را با یکی از کارت های عضو شتاب از طریق درگاه بانکی پرداخت نمایید.

» در گام های بعدی فرم ها را تکمیل نموده و کلید "ثبت" ار انتخاب نمایید.

» در آخرین گام حتما کلید "ارسال به کارشناس" را انتخاب نمایید (درصورت عدم ارسال به کارشناس فرم های ثبت نام نزد شما باقی می ماند و ثبت نام پیگیری نمی گردد)

» بعد از ارسال فرم ثبت نام الکترونیکی نیازی به تماس با کارشناسان نمی باشد و در صورت ضرورت ابتدا از طریق درج یاداشت اقدام نمایید. کارشناسان با توجه به حجم پذیرش، به نوبت به ثبت نام رسیدگی می نمایند.

» بعد از ارسال ثبت نام، کارشناسان متعددی ثبت نام شما را بررسی می نمایند و ممکن است یاداشتی برای رفع نقص یا انجام کاری برای شما در قسمت سمت راست صفحه منوی "یاداشت" قرار دهند و شما موظف می باشید تا صدور تاییدیه ثبت نام مداوم یاداشت سامانه را بررسی نمایید.

» در مرحله هفتم "مالی و ایثارگران" لازم است شهریه و هزینه صدور کارت دانشجویی را پرداخت نمایید.
تذکر: تا زمانیکه کارشناس اجازه پرداخت شهریه را نداده است به هیچ عنوان پرداخت را انجام ندهید (در صورت پرداخت و انصراف یا لغو ثبت نام هیچ مبلغی به داوطلب عودت نمی گردد)

پرداخت داوطلب دراین قسمت شامل دو مورد می باشد که از طریق درگاه بانکی سامانه صورت می پذیرد:
الف) هزینه علی الحساب شهریه
ب) هزینه صدور کارت دانشجویی
تذکر: روش پرداخت قسمت الف و ب به شرح زیر می باشد.

» آدرس http://ems.iranian.ac. ir/epay را در مرورگر خود وارد نمایید.

» ابتدا موضوع پرداخت را روی قسمت "شهریه داوطلبان ورودی جدید" قرار دهید.

» آیتم پرداخت را روی "علی الحساب شهریه ورودی جدید" قرار دهید.

» مبلغ پرداخت بصورت اتوماتیک درج می گردد.

» بقیه اطلاعات که دارای علامت ستاره (*) می باشد را تکمیل نمایید.

» سپس نبست به پرداخت با یکی از کارت های بانکی عضو شتاب اقدام نمایید.

» پس از پرداخت تصویر صفحه تایید پرداخت را نگه داری نمایید.

» بهتراست داوطلب با کارت بانکی به نام خود پرداخت را انجام دهد.

» برای پرداخت "هزینه صدور کارت دانشجویی" نیز به همین روش عمل نمایید.

» با تایید نهایی کارشناس مرحله آخر درمنوی "گردش کار" ثبت نام نهایی شده ودرسمت چپ صفحه، منوی "متن نامه" اضافه می گردد و با انتخاب این منو می توانید تاییدیه ثبت نام موقت (برگه تثبیت ثبت نام)را دریافت نمایید.

» در تاییدیه ثبت نام کد دانشجویی (شماره دانشجویی) درج شده است (تمام سامانه های دانشگاه با شماره دانشجویی و کد ملی ده رقمی قابل دستیابی می باشد.

 

۲- ارسال پستی مدارک (اینجا کلیک کنید) (رسید پستی را نزد خود نگه داری نمایید)

ارسال اصل تمام مدارک لازم با پست سفارشی به آدرس ساختمان مرکزی موسسه در این مرحله خواهد بود. روی پاکت پستی نام و نام خانوادگی و کد ملی و کد دانشجویی (شماره دانشجویی) و رشته قبولی خود را درج نمایید.

ضمنا پذیرفته شدگان می توانند مدارک خود را در یک پاکت قرار داده و اطلاعات مذکور را روی پاکت درج و درب آنرا چسب زده و با مراجعه حضوری به دفتر مرکزی دانشگاه در روزهای یکشنبه و سه شنبه جهت تحویل حضوری مدارک خود اقدام نمایند. با توجه به شرایط کنونی کشور و بعلت همه گیری ویروس کرونا روش تحویل مدارک بصورت حضوری به هیچ عنوان به پذیرفته شدگان توصیه نمی گردد. بدیهی است در صورت عدم ارسال بموقع اصل مدارک أرخواستی ثبت نام شما از طرف اداره آموزش دانشگاه کان لم یکن تلقی خواهد گردید.

 

۳- در درج اطلاعات، هنگام ثبت نام در سامانه ثبت نام دقت نمایید، چرا که مسولیت صحت ورود اطلاعات و تطبیق آن ها با اصل مدارک به عهده شخص پذیرفته شده می باشد.