راهنمای ثبت نام الکترونيکي پذيرفته شدگان پذيرفته شدگان آزمون کارشناسی با سوابق تحصیلی نیمسال دوم 1403-1402
موسسه آموزش عالی الکترونيکی ایرانيان
مقدمه:
جهت انجام درست و شایسته فرآیند ثبت نام ضروری است قبل از شروع ثبت نام این برگه راهنما توسط پذیرفته شده با دقت مطالعه شده و نیز مدارک مورد نياز را قبل از هرگونه اقدامی آماده نماید تا ضمن صرفه جویی در وقت، عملیات ثبت نام توسط پذیرفته شدگان ارجمند با موفقیت به پایان برسد.
بطور خلاصه مراحل کلی ثبت نام شامل:
الف) آماده کردن کلیه مدارک لازم و اسکن از آنها و سپس ارسال از طریق سامانه ثبت نام دانشگاه،
* توجه: همه فرم های مورد نیاز را ابتدا دانلود و پرینت نموده و پس از تکمیل و ثبت اثر انگشت و امضاء، اسکن موارد درخواستی در سامانه ثبت نام بارگزاری نمایید.
- ایجاد صندوق پست الکترونیکی با فرمت دانشگاه
- مراجعه به سایت جهت شروع ثبت نام الکترونیکی
- ارسال فیزیکی مدارک مورد نیاز و فرم های تکمیل کرده از طریق پست سفارشی جهت تشکیل پرونده دانشجویی،
بدیهی است ارسال ناقص مدارک و عدم انجام صحیح مراحل ثبت نام، مانع ادامه روند ثبت نام می گردد و در صورت اتمام بازه ثبت نام ، این فرآیند ملغی می شود. همچنین ضرر و زیان مادی و معنوی ایجاد شده در تاخیر فرآیند به عهده پذیرفته شده خواهد بود.
جزئیات مراحل ثبت نام به شرح زیر می باشد:
تذکر: از انجام امور ثبت نام توسط کافی نت ها خوداری نمایید( تجربه نشان داده است که ثبت نام از طریق مذکور غالبا بدون توجه به موارد ثبت نام و گاها اشتباه ارسال می گردد)
الف) شیوه اسکن مدارک و نحوه ارسال آن در سامانه ثبت نام الکترونیکی:
بارگذاری فایل های اسکن شده در سامانه ثبت نام (نسبت به وضعیت دانشجو که در فهرست مدارک مشخص شده) اجباری است.
حجم فایل های اسکن شده حداکثر 150 کیلو بایت در سایز حداکثر 500*400 برای صفحه های A4 و سایز 300*200 برای برگه های کوچکتر از A4، رنگی، شفاف با فرمت “jpg” و یا “png” تهیه گردند و مراقب باشید معکوس، مورب و یا خمیده نباشند.
مواردی مانند اسکن صفحات شناسنامه، هر صفحه به تفکیک اسکن و در فایل های مجزا آماده و با نام مدرک مربوطه در سامانه ثبت نام بارگذاری گردند.
تذکر: از تصویر برداری مدارک توسط موبایل اکیدا خوداری نمایید.
برای اسکن می توانید از نرم افزارهای اسکن روی موبایل استفاده نمایید.(مانند Adobe Scan یا Camscanner )
1- اسکن عکس 3*4 پرسنلی تمام رخ تهيه شده در سال جاری (واضح با زمينه روشن، رنگی و بدون افکت و فاقد مهر و جای منگنه)
2- اسکن تمام صفحات شناسنامه. (هر صفحه در یک فایل، شناسنامه قدیم 3 عدد فایل و شناسنامه جدید 5 عدد فایل)
تذکر1: در صورت تعویض شناسنامه، تصویر تمام صفحات شناسنامه قبلی و رسید تعویض، مورد نیاز می باشد.
تذکر3: حتما اسکن صفحه توضیحات نیز تهیه شود.
3- اسکن روی کارت ملی
تذکر: در صورت تعویض کارت ملی، کپی کارت ملی قبلی و رسيد تعویض، مورد نياز می باشد.
4- اسکن مدرک نظام وظيفه (مخصوص پذیرفته شدگان ذکور) بشرح زیر: (ارسال یکی از موارد زیر الزامی می باشد)
4.1- كارت هوشمند پايان يا معافيت از خدمت نظام وظيفه يا گواهی تعويض از مراكز پليس+10
4.2- گواهی و رضایت نامه (مجوز تحصيل) از محل خدمت جهت شاغلين نيروهای مسلح
4.3- نامه معافیت تحصیلی و موافقت با تحصیل از طرف حوزه علمیه برای پذیرفته شدگان مشغول به تحصیل در حوزه علمیه بشرح دفترچه سازمان سنجش
4.4- رسید درخواست معافیت تحصیلی دارای کد پیگیری (جهت اخذ معافیت تحصیلی موقت می توانید به دو روش زیر عمل نمایید)
الف) مراجعه به سایت "پنجره واحد خدمات فراجا" (
اینجا) و درج کد ملی به عنوان نام کاربری و کد سخا بعنوان رمز ورود و ارسال درخواست معافیت و دریافت رسید دارای شماره پیگیری و چنانچه فاقد کد سخا می باشید لازم است در همان سایت "پنجره واحد خدمات فراجا" منوی فراموشی رمز را انتخاب نمایید و یا در همان سایت منوی "ورود از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند" را انتخاب نمایید.
تذکر: درصورتیکه نام دانشگاه را در سایت نظام وظیفه پیدا نمی کنید در قسمت جستجو شناسه دانشگاه را درج نمایید (شناسه دانشگاه ایرانیان
339820 )
ب) مراجعه به دفاتر پلیس+10 و ارائه کارت ملی و برگه قبولی در دانشگاه که از سایت سنجش اخذ نموده اید و درخواست صدور معافیت تحصیلی
5- اسکن تسویه حساب با صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقيقات و فناوری و یا وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی (در صورت اخذ وام)
تذکر: در صورت عدم دریافت وام از صندوق های مذکور، اسکن فرم شماره 24 (تعهد تسویه صندوق رفاه) تکمیل گردد. (اجباری)
6- اسکن رسید "ارسال درخواست تاییدیه تحصیلی مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه سوابق تحصیلی(ریز نمره)"رسید مذکور را می توانید با یکی از روش های زیر تهیه نمایید.
- مراجعه به سایت آموزش و پرورش(اینجا) و ارسال درخواست و اخذ رسید درخواست.
- مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت در سراسر کشور
7- ارسال تصویر تائیدیه تحصیلی دارای کد صحت و یا ارسال تصویر " ثبت درخواست تایيدیه تحصيلی مدرک کاردانی" در سامانه سجاد سازمان امور دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فنآوری (
اینجا).(برای داوطلبانیکه دارای مدرک کاردانی و معادل آن می باشند)
توجه: جهت دریافت راهنمایی ثبت درخواست و دریافت تائیدیه تحصیلی در سامانه سجاد به پیوند زیر مراجعه نمایید.
راهنمای کاربری سامانه سجاد (وزارت علوم)
8- اسکن نتیجه نهایی آزمون کارشناسی (
سایت سازمان سنجش)
9- اسکن فرم های تکمیل شده
10- پذیرفته شدگان اتباع خارجی لازم است اسکن یکی از مدارک اقامتی یا شناسایی معتبر مشروحه ذیل را به همراه فرم شماره 15 داشته باشند:
1-10- کارت هویت ویژه اتباع خارجی معتبر در سال جاری
2-10- صفحه اول و صفحه ویزای گذرنامه (با حداقل شش ماه اقامت معتبر)
3-10- دفترچه پناهندگی سیاسی صادره از نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران
4-10- آخرین کارت آمایش معتبر براساس اعلام اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور
تذکر: داوطلبان اتباع قبل از ارسال مدارک لازم است به دانشگاه مراجعه و یا با شماره آقای کاظمی
۰۹۳۷۴۸۴۸۹۸۱ تماس بگیرید.
11- اسکن مدارک تحصيلی (مدرک پایه): (ارائه یکی از موارد زیرالزامی می باشد) (به همراه ریز نمرات که دارای معدل و مهر و امضای دبیرستان یا آموزش و پرورش محل تحصیل) (هر مدرک یک فایل)
1-11- دیپلم یا مدرک نظام قدیم شامل موارد زیر که تاریخ اخذ دیپلم حداکثر 1402/11/30 باشد.
الف - اصل مدرک یا گواهی دوره 4 سال یا 6 ساله دبیرستان و یا هنرستان با درج نوع دیپلم، بخش و شهرستان
ب - گواهی تحصیلی سال ماقبل و 2 سال ماقبل با درج بخش و شهرستان
ت - اصل گواهی یا کارنامه تحصیلی دیپلم نظام قدیم با قید معدل کتبی
2-11- دیپلم یا مدرک نظام آموزشی سالی واحدی یا ترمی واحدی
الف - اصل مدرک یا گواهی پایان دوره پیش دانشگاهی با درج رشته، بخش و شهرستان محل تحصیل
ب - اصل مدرک دیپلم یا گواهی دیپلم متوسطه با درج بخش و شهرستان محل تحصیل
ت - اصل مدرک یا گواهی سال ما قبل دیپلم با درج بخش و شهرستان محل تحصیل
ث - اصل کارنامه دیپلم متوسطه در هریک از سال های 1384 به بعد
ج - اصل کارنامه دوره پیش دانشگاهی از سال 1391 به بعد
3-11- نظام آموزشی جدید( 3.3.6)
الف - اصل مدرک یا گواهی دیپلم متوسطه (پایه 12 نظام جدید) با بخش و شهرستان محل تحصیل
ب - اصل کارنامه 3 سال آخر (پایه 12)
4-11- دارندگان مدرک کاردانی پیوسته و ناپیوسته نظام جدید که تاریخ فراغت حداکثر 1402/11/30 باشد.
الف - اصل و یا گواهی کاردانی پیوسته فنی و حرفه ای-علمی کاربردی-دانشگاه آزاد
ب - مدرک کاردانی پیوسته بدون شرط معدل به جای پیش دانشگاهی قابل قبول می باشد
ج- دانش نامه و یا گواهی موقت مدرک کاردانی پیوسته یا کاردانی و یا معادل کاردانی
5-11- داوطلبانی که به هر دلیل قادر به ارائه مدرک های فوق الذکر نیستند لازم است فرم شماره 22 را تکمیل، اسکن و اصل آنرا ارسال نمایند.
6-11- اسکن مدرک گذراندن سطح یک تا تاریخ 1402/11/30 و موافقت با تحصیل و معافیت تحصیلی صادر شده از طرف حوزه های علمیه و نیز این افراد مجاز به ثبت نام در دوره های علوم انسانی می باشند.
تذکر1: دارندگان مدرک کاردانی گروه آموزشی پزشکی باید تاریخ پایان گذراندن طرح حداکثر
1402/11/30 باشد.
تذکر2: دیپلم های فنی فاقد اعتبار می باشد.
تذکر3: دانشجویان انصرافی یا اخراجی دوره روزانه: اصل فرم شماره 1، حداکثرتا تاریخ
1402/11/30 تسویه حساب انجام شده باشد.
تذکر4: داوطلبانی که دارای دو یا چند مدرک پایه می باشند لازم است مدرکی را ارائه دهند که موقع ثبت نام در سنجش اعلام نموده اند.
12- اسکن مدارک مربوط به خانواده شهدا، آزادگان و جانبازان (جهت بهرمندی از مزایای آموزشی حین تحصیل)
1-12- کارت جانبازی (۲۵درصد به بالا) یا کارت خانواده شهدا و یا آزادگان
2-12- شناسنامه و کارت ملی جانباز یا آزاده
ایجاد ميل باکس "gmail" در سایت گوگل به شکل زیر ضروری است. جهت اطلاع بیشتر به پیوند (اینجا) مراجعه نمایید:
مثال هایی از آدرس ایمیل های درست:
Ahmad.Rasouli.14022@gmail.com
Ahmad.Rasouli.4022@gmail.com
ایجاد این میل باکس (آدرس ایمیل) برای دسترسی به سامانه سایا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و در طول تحصیل مورد استفاده سامانه برای ارسال پیام قرار خواهد گرفت. نشانی ایمیل می باید استاندارد باشد بدین معنی که نام و نام خانوادگی دانشجو بطور کامل در آدرس درج شده باشد. (مانند مثال های فوق) استفاده از میل سرورهای دیگر توصیه نمی گردد زیرا تجربه نشان داده است استفاده از جی میل کارایی و پایداری بالاتری دارد. نداشتن ایمیل پایدار امکان بوجود آمدن عدم دسترسی به پیام رسان آموزشی سایا را با مشکل جدی روبرو می سازد. لذا اکیدا توصیه می گردد مطالب فوق را بدقت مطالعه و اجرا نمایید.
ت) مرحله ثبت نام الکترونیکی:
ثبت نام الکترونيکی با درج کد ملی و شماره شناسنامه پذیرفته شده در صفحه مربوطه در
سایت ثبت نام موسسه آغاز و بعد از تکمیل و تائید کارشناس دانشگاه و صدور تائیدیه ثبت نام موقت پذیرش پایان می یابد.
مواردی که در موقع ثبت درخواست پذیرش الکترونیکی در پورتال باید رعایت گردد:
» در هرگام حتما کلید "ذخیره" یا "ثبت" را انتخاب نمایید و در آخرین گام کلید
" ارسال جهت بررسی مدارک تحصیلی " را انتخاب نمایید. (درصورت عدم ارسال به کارشناس فرم های ثبت نام نزد شما باقی می ماند و ثبت نام پیگیری نمی گردد)
»داوطلبانی که در استان تهران زندگی می کنند در گام مشخصات خانوادگی "وضعیت بومی" دارند و خارج از استان تهران "غیر بومی" می باشند.
»درصورتیکه قبل از ارسال اولیه پذیرش، مشکلی پیش آمد، می توانید از منوی درباره ما – اطلاعات تماس در سایت اصلی، با دانشگاه تماس بگیرید.
»روند ثبت نام الکترونیکی را مداوم پیگیری نمایید تا تاییدیه ثبت نام برای شما صادر گردد.
»نام گذاری صحیح فایل های اسکن مدارک
»برای ورود به سامانه ثبت نام با درج کد ملی و شماره شناسنامه وارد سامانه ثبت نام می شوید.
تذکر1: در صورتیکه شماره شناسنامه شما همان کد ملی می باشد آن را با صفرها یا بدون صفرهای سمت چپ، برای ورود امتحان نمایید تا در نهایت وارد سامانه گردید.
تذکر2: درصورتیکه داوطلب جزو اتباع کشور خارجی می باشد با شماره 09374848981 جناب آقای کاظمی تماس حاصل نمایید.
تذکر3: چنانچه نمی توانید وارد سامانه ثبت نام شوید کد ملی – نام و نام خانوادگی خود را به شماره 09362825336 یا 09109852534 پیامک یا واتس اپ نمایید
- ابتدا وارد سامانه ثبت نام شوید
- در گام اول در انتهای صفحه بعد از ورود، کلید "ثبت نام" را انتخاب نمایید.
- در گام دوم فرم های مورد نیاز (همانند فرم های موجود در سایت) را می توانید دریافت نمایید و سپس از بالای صفحه کلید صفحه بعد را انتخاب نمایید.
- در گام سوم متن "تعهد راهیابی به دانشگاه" را مطالعه و در انتهای صفحه تائید نموده و کلید "ثبت" برای ذخیره فرم تعهد را انتخاب نمایید نمایید و سپس از بالای صفحه کلید صفحه بعد را انتخاب نمایید.
- در گام چهارم هزینه پذیرش و تشکیل پرونده را با یکی از کارت های عضو شتاب از طریق درگاه بانکی پرداخت نمایید.
- در گام های بعدی فیلدهای اطلاعات درخواستی تمام صفحات (مشخصات شناسنامه اي و پايه- مشخصات خانوادگي- ايثارگري- مشخصات شغلي- مشخصات مقاطع تحصيلي پايه) را به طور کامل تکمیل نموده و کلید "ثبت" را انتخاب نمایید تا به صفحه ی اسکن مدارک وارد شوید
- در گام اسکن یا الصاق تصویر مدارک، مدارک مورد نظر در بند الف را بارگذاری نمایید.
- بارگذاری فایل های کارت ملی
- بارگذاری فایل های تمام صفحات شناسنامه
- بارگذاری فایل عکس جديد 3*4 رنگي زمينه روشن و واضح
- بارگذاری فایل مدرک تعیین وضعیت نظام وظیفه شاغلین نیروهای مسلح در قسمت تصویر مدرک تعیین وضعیت نظام وظیفه(شاغلین نیروی مسلح)
- بارگذاری فایل کارت هوشمند معافیت یا پایان خدمت یا نامه معافیت تحصیلی حوزه علمیه و یا رسید معافیت تحصیلی نظام وظيفه (مخصوص پذیرفته شدگان ذکور) در قسمت تصویر اصل معافیت یا پایان خدمت (کارت هوشمند)
- بار گذاری فایل های مدارک ایثارگری
- بارگذاری فایل اصل گواهينامه پايان دوره متوسطه
- بارگذاری فایل اصل گواهينامه پايان دوره پيش دانشگاهی یا دانشنامه یا گواهی موقت کاردانی در قسمت تصویر اصل گواهينامه پايان دوره پيش دانشگاهی
- بارگذاری تصوير اصل کارنامه ي تحصیلی مدرک پايه داراي تاریخ و معدل در قسمت تصوير اصل کارنامه ي مدرک پايه داراي معدل
- بارگذاری فایل رسید درخواست تاییدیه تحصیلی مدرک در قسمت رسيد ارسال درخواست تائيديه مدرک تحصيلي و ريز نمره
- بارگذاری فایل نتیجه نهایی سازمان سنجش در قسمت تصوير کارنامه آزمون سنجش(کارشناسي پيوسته يا ناپيوسته)
- بارگذاری مدارک اتباع
- بارگذاری فایل تسویه حساب و یا فرم شماره 24 تعهد تسویه صندوق رفاه وزارت علوم و یا بهداشت
- بارگذاری فایل فرم تناقض معدل ( فرم شماره 5)در قسمت تصوير اصل کارنامه ي مدرک پايه داراي معدل (افرادیکه معدل مدرک با معدل اعلامی به سازمان سنجش دارای مغایرت می باشد)
- در آخرین گام صفحه فرم ارسال درخواست ثبت نام اينترنتي (مرحله آخر) حتما کلید ""ارسال به کارشناس" ارسال جهت بررسی مدارک تحصیلی " را انتخاب نمایید (درصورت عدم ارسال به کارشناس فرم های ثبت نام نزد شما باقی می ماند و ثبت نام پیگیری نمی گردد)
- بعد از ارسال فرم ثبت نام نیازی به تماس با کارشناسان نمی باشد و در صورت ضرورت ابتدا از طریق درج یاداشت اقدام نمایید. کارشناسان با توجه به حجم پذیرش، به نوبت به ثبت نام رسیدگی می نمایند.
- بعد از ارسال ثبت نام، کارشناسان متعددی ثبت نام شما را بررسی می نمایند و ممکن است یاداشتی برای رفع نقص یا انجام کاری برای شما در قسمت سمت راست صفحه منوی "یاداشت" قرار دهند و شما موظف می باشید موارد مورد نظر کارشناس را انجام داده و دوباره در گام آخر کلید ""ارسال به کارشناس" ارسال جهت بررسی مدارک تحصیلی " را انتخاب نمایید این روند را تا صدور تاییدیه ثبت نام مداوم پیگیری و قسمت یاداشت سامانه را بررسی نمایید.
- در مرحله هفتم "مالی" لازم است شهریه و هزینه صدور کارت دانشجویی را پرداخت نمایید.
تذکر: تا زمانیکه کارشناس مالی اجازه پرداخت شهریه را نداده است به هیچ عنوان پرداخت را انجام ندهید (در صورت پرداخت و انصراف یا لغو ثبت نام هیچ مبلغی به داوطلب عودت نمی گردد)
پرداخت داوطلب دراین قسمت شامل دو مورد می باشد که از طریق درگاه بانکی سامانه صورت می پذیرد:
الف) هزینه علی الحساب شهریه
ب) هزینه صدور کارت دانشجویی
تذکر: روش پرداخت قسمت الف و ب به شرح زیر می باشد.
» آدرس
(اینجا) را در مرورگر خود وارد نمایید.
» ابتدا موضوع پرداخت را روی قسمت "شهریه داوطلبان ورودی جدید" قرار دهید.
» آیتم پرداخت را روی "علی الحساب شهریه ورودی جدید" قرار دهید.
» مبلغ پرداختی که کارشناس اعلام نموده است را درج نمایید.
» بقیه اطلاعات که دارای علامت ستاره (*) می باشد را تکمیل نمایید.(دقت فرمایید از کلمات انگلیسی و یا پینگلیش استفاده ننمایید)
» سپس نبست به پرداخت با یکی از کارت های بانکی عضو شتاب اقدام نمایید.
» پس از پرداخت تصویر صفحه تایید پرداخت را نگه داری نمایید.
» بهتراست داوطلب با کارت بانکی به نام خود پرداخت را انجام دهد.
» برای پرداخت "هزینه صدور کارت دانشجویی" نیز به همین روش عمل نمایید.
» هنگام درج اطلاعات پرداخت دقت نمایید کد ملی ده رقمی با نام و نام خانوادگی به درستی وارد شود.
تذکر مهم: از واریز وجه به حساب های غیر از دانشگاه و موارد اعلام شده جدا پرهیز نمایید و دانشگاه هرگونه مسئولیتی را در این خصوص از خود سلب می نماید.
- با تایید نهایی کارشناس مرحله آخر در منوی "گردش" ، ثبت نام نهایی شده و با ورود مجدد به سامانه پذیرش اطلاعات ورود به سامانه آموزش و چاپ تاییدیه ثبت نام موقت (برگه تثبیت ثبت نام) را دریافت نمایید.
- در تاییدیه ثبت نام کد دانشجویی (شماره دانشجویی) درج شده است (تمام سامانه های دانشگاه با شماره دانشجویی و کد ملی ده رقمی قابل دستیابی می باشد.
- به هیچ عنوان اطلاعات دستیابی خودتان را در اختیار افراد دیگر قرار ندهید.
ث) جمع آوری و تهیه مدارک جهت ارسال پستی آن ها (بصورت پست سفارشی ارسال گردد)
توضیح: مواردی که نیازمند به تایید برابر با اصل دارد با مراجعه به دفترخانه اسناد رسمی اقدام نمایید.
(توجه: مهر ابرازی توسط دفترخانه روی کپی ها درج نشود)
1- سه قطعه عکس 3*4 پرسنلی تمام رخ تهيه شده در سال جاری (واضح با زمينه روشن، رنگی و بدون افکت و فاقد مهر و جای منگنه)
تذکر1: پشت تمام عکسها نام و نام خانوادگی و کد ملی داوطلب درج گردد.
تذکر2: چنانچه در موقع ثبت نام در سنجش عکس خود را ارائه نداده اید و یا در فرم مشخصات در ثبت نام الکترونیکی فاقد عکس می باشید حتما یک قطعه عکس اضافه ارسال نمایید.
2- تصویر تمام صفحات شناسنامه (2 سری و فقط یک سری برابر با اصل شود)
تذکر1: در صورت تعویض شناسنامه، تصویر تمام صفحات شناسنامه قبلی و رسيد تعویض، مورد نياز می باشد.
تذکر2: حتما تصویر صفحه توضیحات ارسال گردد.
3- تصویر روی کارت ملی (2 سری و فقط یک عدد برابر با اصل شود)
تذکر: در صورت تعویض کارت ملی، کپی کارت ملی قبلی و رسيد تعویض، مورد نياز می باشد.
4- ارائه مدرک نظام وظيفه (مخصوص پذیرفته شدگان ذکور) بشرح زیر: (ارسال یکی از موارد زیر و فقط یکی برابر با اصل شود)
4.1- تصویر برابر با اصل شده كارت هوشمند پايان يا معافيت از خدمت نظام وظيفه يا گواهي تعويض از مراكز پليس+10
4.2- اصل گواهی و رضایت نامه (مجوز تحصيل) از محل خدمت جهت شاغلين نيروهای مسلح
4.3- رسید درخواست معافیت تحصیلی نظام وظیفه
4.4- اصل برگه معافیت تحصیلی و یا موافقت تحصیلی از مرکز حوزه علمیه بشرح دفترچه سازمان سنجش
تذکر: مطابق با دستورالعمل سازمان سنجش داوطلبان نباید هیچگونه منعی از طرف سازمان نظام وظیفه داشته باشند و در هر مرحله از تحصیل مشخص گردد که از نظر نظام وظیفه مشکل دارند قبولی آنان لغو خواهد شد و تمام هزینه های لغو باید توسط داوطلب یا دانشجو پرداخت گردد.
5- مدارک تحصيلی (مدرک پایه) مطابق با بند 5 اسکن مدارک (به همراه 2 سری کپی فقط یک سری برابر با اصل شود)
6- تصویر صفحه اول دفترچه بيمه (درصورت دارا بودن)
7- نامه تسویه حساب صندوق رفاه وزارتین(علوم و بهداشت) یا فرم 24 تعهد تسویه حساب صندوق رفاه برای داوطلبانی که دارای مدرک معادل کاردانی ،کارشناسی و ارشد یا بالاتر می باشند. (اجباري)
8- تصویر نتیجه نهایی آزمون سراسری از سایت سازمان سنجش (اجباري)
9- تصویر مدارک مربوط به خانواده شهدا، آزادگان و جانبازان (جهت بهرمندی از مزایای آموزشی حین تحصیل)
9.1- کارت جانبازی (۲۵درصد به بالا) یا کارت خانواده شهدا و یا آزادگان
9.2- تصویر شناسنامه و کارت ملی جانباز یا آزاده
10- ارسال اصل فرم های تکميل شده (اجباری)
11-" درخواست تاییدیه تحصیلی مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی " رسید دارای کد پیگیری مطابق با بند 7 اسکن مدارک یا
"تاییدیه مدرک دانشگاهی" مطابق با بند 8 اسکن مدارک
12- پذيرفته شدگان اتباع خارجی لازم است اسکن يكی از مدارك اقامتی يا شناسايی معتبر مشروحه ذيل را به همراه
فرم شماره 15 ارسال نماید:
12.1- تصویركارت هويت ويژه اتباع خارجی معتبر
12.2- تصویرگذرنامه معتبر (با حداقل شش ماه اقامت معتبر)
12.3- تصویر دفترچه پناهندگی سياسی صادره از نيروي انتظامی جمهوری اسلامی ايران
12.4- تصویر آخرين كارت آمايش معتبر براساس اعلام اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجی وزارت كشور
12.5- مراجعه حضوری داوطلب به دانشگاه برای انجام امور کنسولی
13-چاپ رسید تثبیت ثبت نام الکترونیکی و ارسال آن با مدارک (حتما یک نسخه برای خود نگهداری نمایید)(اخذ این رسید با اتمام ثبت نام الکترونیکی میسر می باشد)
14- روی پاکت پستی نام و نام خانوادگی و کد دانشجویی (شماره دانشجویی) و رشته قبولی ذکر گردد.
15- بعد از ارسال مدارک از طریق پست نیازی به تماس با کارشناسان نمی باشد.
تمام مدارک مورد نیاز می بایست بصورت پست سفارشی با درج نام و نام خانوادگی داوطلب - کد دانشجویی - مقطع و رشته روی پاکت پستی به آدرس ساختمان اصلی دانشگاه واقع در شهر تهران، خیابان توحید، روبروی ایستگاه مترو توحید، کوچه فرهادیه، پلاک 7، واحد آموزش موسسه آموزش عالی الکترونیکی ایرانیان کد پستی 1457896351 در اسرع وقت ارسال شود و قبض پست در محل امنی توسط ارسال کننده نگهداری گردد.
تذکر: فهرستی از مدارک ارسالی (اصل، کپی و تعداد) تهیه و نزد خود نگهداری نمایید.
16- شماره های تماس 68472000-021 (سی خط)
شماره ارسال پیامک 3000276662 و 5000288888 می باشد.
تذکر: دانشگاه فقط از سر خط فوق برای داوطلبان پیامک ارسال می نماید فلذا شماره ای دیگر فاقد وجاهت قانونی می باشد.
عنوان سامانه های دانشگاه:
- ساما (سامانه الکترونیکی مدیریت آموزش) مربوط به ارائه خدمات آموزشی به آدرس: ems.iranian.ac.ir
نام کاربری: کد آموزشی (شماره دانشجویی)
رمز عبور: کد ملی دانشجو
- سایا (سامانه یادگیری الکترونیکی) محل برگزاری کلاس ها و فعالیت های مربوط به آموزش الکترونیکی دانشگاه به آدرس: lms.iranian.ac.ir
تذکر بسیار مهم: کلاس ها از تاریخ مندرج در تقویم آموزشی (اینجا) و در زمان مقرر (اینجا) برگزار می گردد و داوطلبان یا دانشجو باید از همان تاریخ در کلاس ها حاضر گردند.
برای تمامی داوطلبان اطلاعات موقت ورود به سامانه برگزاری کلاس ها (سایا) از طریق پیامک ارسال می گردد.
توضیحات: پذیرفته شدگان به جهت اطلاع از اخبار ثبت نام و امور دیگر پذیرفته شدگان، می توانند از قسمت اخبار سایت بهرمند و نیز عضو کانال ارتباطی دانشگاه به آدرس هایی که در جدول زیرآمده است گردند.
- شرکت پذیرفته شدگان در کارگاه های آموزشی بصورت الکترونیکی مربوط به آشنایی با سامانه های دانشگاه ضروری و رایگان می باشد. زمان تشکیل این کارگاه ها از طریق وب سایت و کانال تلگرامی دانشگاه به اطلاع دانشجویان گرامی خواهد رسید.
- در درج اطلاعات، هنگام ثبت نام در سامانه ثبت نام دقت نمایید، چرا كه مسولیت صحت ورود اطلاعات و تطبیق آن ها با اصل مدارك به عهده شخص پذیرفته شده می باشد و در صورت مغایرت حتما پس از اتمام ثبت نام و دریافت شماره دانشجویی نسبت به اصلاح آن از طریق واحد آموزش اقدام نمایید.
موفق باشید