بخش اول - مشخصات فایل های اسکن از مدارک جهت ارسال الکترونیکی در سامانه ثبت نام

بارگزاری فایل های اسکن شده در سامانه ثبت نام بسته به وضعیت دانشجو که در فهرست مشخص شده اجباری است.
حجم فایل های اسکن شده حداکثر ۳۰۰ کیلو بایت در سایز حداکثر ۵۰۰*۴۰۰ برای برگه های A4 و ۳۰۰*۲۰۰ برای برگه های کوچکتر از A4، رنگی، شفاف با فرمت “jpg” ویا “png” تهیه گردند و مراقب باشید معکوس و یا مورب نباشند. مواردی مانند اسکن صفحات شناسنامه، هر صفحه به تفکیک اسکن و در فایل های مجزا آماده و در سامانه ثبت نام بارگزاری گردند. ویژه آنکه از تصویر برداری توسط موبایل از مدارک اکیدا خوداری نمایید.

۱- اسکن عکس ۳*۴ پرسنلی تمام رخ تهیه شده در سال جاری (واضح با زمینه روشن، رنگی و بدون افکت و فاقد مهر و جای منگنه)

۲- اسکن تمام صفحات شناسنامه. (هر صفحه در یک فایل - شناسنامه قدیم ۳ عدد فایل و جدید ۵ عدد فایل)
تذکر: در صورت تعویض شناسنامه، تصویر تمام صفحات شناسنامه قبلی و رسید تعویض، مورد نیاز می باشد.

۳- اسکن کارت ملی
تذکر: در صورت تعویض کارت ملی، کپی کارت ملی قبلی و رسید تعویض، مورد نیاز می باشد.

۴- اسکن مدرک نظام وظیفه (مخصوص پذیرفته شدگان ذکور) بشرح زیر: (ارسال یکی از موارد زیر الزامی می باشد)

۴-۱- کارت پایان یا معافیت از خدمت نظام وظیفه به صورت کارت هوشمند یا گواهی تعویض از مراکز پلیس+۱۰
۴-۲- گواهی و رضایت نامه (مجوز تحصیل) از محل خدمت جهت شاغلین نیروهای مسلح
۴-۳- نامه معافیت تحصیلی و موافقت با تحصیل از طرف حوزه علمیه برای پذیرفته شدگان مشغول به تحصیل در حوزه علمیه بشرح دفترچه سازمان سنجش
۴-۴- برگه درخواست معافیت تحصیلی دارای کد پیگیری (جهت اخذ معافیت تحصیلی موقت می توانید به روش زیر عمل نمایید)

مراجعه به سایت (اینجا) و درج کد ملی به عنوان نام کاربری و کد سخا بعنوان رمز ورود و ارسال درخواست معافیت و دریافت رسید دارای شماره پیگیری و چنانچه فاقد کد سخا می باشید لازم است کلید ثبت نام را انتخاب نمایید و یا به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه نمایید.
تذکر: در صورتیکه نام دانشگاه را در سایت نظام وظیفه پیدا نمی کنید در قسمت جستجو شناسه دانشگاه را درج نمایید (شناسه دانشگاه ایرانیان ۳۳۹۸۲۰)

۵- اسکن مدارک تحصیلی (مدرک پایه) یکی از موارد زیر: (ارائه یکی از موارد زیر الزامی می باشد)
۵-۱- اسکن اصل دانشنامه یا گواهی موقت پایان دوره (کارشناسی پیوسته) و یا (کاردانی و کارشناسی ناپیوسته) به همراه ریز نمرات کارشناسی و کاردانی که دارای معدل و تاریخ فراغت از تحصیل (حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۳۱) باشد. (هر مدرک یک فایل)

توجه: در صورت تحصیل رایگان در دوره کارشناسی توسط بعضی از پذیرفته شدگان، تعهدات قانونی مربوط به مدرک (پزشکی یا غیر پزشکی) این افراد می بایست پایان یافته باشند. (ارائه گواهی مربوطه الزامی می باشد)
داوطلبانی که دارای دو یا چند مدرک پایه می باشند لازم است مدرکی را ارائه دهند که موقع ثبت نام در سنجش اعلام نموده اند.
تذکر: ارائه مدرک بالاتر از کارشناسی مجاز نمی باشد.

۵-۲- اسکن فرم های شماره ۲ و یا فرم شماره ۱۴ به همراه فرم تعهد شماره ۳ جایگزین گواهی فراغت از تحصیل پذیرفته شدگانی که به هر دلیل قادر به ارائه مدرک کارشناسی (لیسانس) نمی باشند، لازم است این فرم را تکمیل و به تایید دانشگاه محل اخذ مدرک برسانید.

۵-۳- اسکن مدرک فراغت صادر از حوزه های دوره سطح ۲ را گذرانده و تا تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۳۱ فارغ التحصیل شوند این داوطلبان مجاز به ثبت نام در دوره های علوم انسانی می باشند.

۶- اسکن تسویه حساب با صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و یا وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی (در صورت اخذ وام)
تذکر: در صورت عدم دریافت وام از صندوق های مذکور، اسکن فرم شماره ۲۴ تعهد تسویه صندوق رفاه تکمیل گردد. (اجباری)

۷- اسکن نتیجه نهایی کارشناسی ارشد (سایت سازمان سنجش) بصورتیکه نام دانشگاه و رشته قبولی درآن مشخص باشد.

۸- اسکن رسید درخواست تاییدیه تحصیلی مدرک و ریز نمره اخذ شده از دفتر پیشخوان

برای دریافت این رسید بصورت الکترونیکی می‌توانید با دفتر پیشخوان (شماره ۷۲۱۶۱۹۴۱) تماس گرفته و رسید را اخذ نمایید. (دفاتر پیشخوان دیگر بدلیل عدم ارتباط با دانشگاه ممکن است تاییدیه مربوطه را به دانشگاه ارسال ننمایند)
شماره تلفن های تماس : ۰۲۱۸۸۶۶۴۷۶۶ ، ۰۹۱۹۵۱۵۱۵۴۵ و ۰۹۱۲۸۸۸۷۵۱۰ - خانم فراهانی
تذکر: این دفتر آمادگی دارد که تمام امور مربوط به ثبت نام را برای داوطلب با اخذ هزینه انجام دهد، انجام آن کاملا اختیاری می باشد.

 

بخش دوم - جمع آوری و تهیه مدارک جهت ارسال پستی آن ها (بصورت پست سفارشی ارسال گردد)

توضیح: مواردی که نیازمند به تایید برابر با اصل دارد با مراجعه به دفترخانه اسناد رسمی اقدام نمایید. (توجه: مهر ابرازی روی کپی درج نشود)

۱- سه قطعه عکس ۳*۴ پرسنلی تمام رخ تهیه شده در سال جاری (واضح با زمینه روشن، رنگی و بدون افکت و فاقد مهر و جای منگنه)

تذکر ۱: پشت تمام عکسها نام و نام خانوادگی و کد ملی داوطلب درج گردد.
تذکر ۲: چنانچه در موقع ثبت نام در سنجش عکس خود را ارائه نداده اید و یا در فرم مشخصات در ثبت نام الکترونیکی فاقد عکس می باشید حتما یک قطعه عکس اضافه ارسال نمایید.

۲- تصویر تمام صفحات شناسنامه (۲ سری و فقط یک سری برابر با اصل شود)

تذکر ۱: در صورت تعویض شناسنامه، تصویر تمام صفحات شناسنامه قبلی و رسید تعویض، مورد نیاز می باشد.
تذکر ۲: حتما تصویر صفحه توضیحات ارسال گردد.

۳- تصویر کارت ملی (۲ سری و فقط یک عدد برابر با اصل شود)
تذکر: در صورت تعویض کارت ملی، کپی کارت ملی قبلی و رسید تعویض، مورد نیاز می باشد.

۴- ارائه مدرک نظام وظیفه (مخصوص پذیرفته شدگان ذکور) بشرح زیر: (ارسال یکی از موارد زیر و فقط یکی برابر با اصل شود)
۴-۱- تصویر برابر با اصل شده کارت پایان یا معافیت از خدمت نظام وظیفه به صورت کارت هوشمند یا گواهی تعویض از مراکز پلیس+۱۰
۴-۲- اصل گواهی و رضایت نامه (مجوز تحصیل) از محل خدمت جهت شاغلین نیروهای مسلح
۴-۳- اصل رسید درخواست معافیت تحصیلی نظام وظیفه
۴-۴- اصل برگه معافیت تحصیلی و یا موافقت تحصیلی از مرکز حوزه علمیه بشرح دفترچه سازمان سنجش
تذکر: مطابق با دستورالعمل سازمان سنجش داوطلبان نباید هیچگونه منعی از طرف سازمان نظام وظیفه داشته باشند و در هر مرحله از تحصیل مشخص گردد که از نظر نظام وظیفه مشکل دارند قبولی آنان لغو خواهد شد.

۵- مدارک تحصیلی یکی از موارد زیر: (مدرک پایه)
۵-۱- اصل دانشنامه و یا اصل گواهی موقت پایان دوره ی (کارشناسی پیوسته) و یا (کاردانی و کارشناسی ناپیوسته) به همراه ریزنمرات کارشناسی و کاردانی که دارای معدل و تاریخ فراغت از تحصیل باشد.(به همراه ۲ سری کپی فقط یک سری برابر با اصل شود)

توجه:
- در صورت تحصیل رایگان در دوره کارشناسی توسط بعضی از پذیرفته شده گان، تعهدات قانونی مربوط به مدرک (پزشکی یا غیر پزشکی) این افراد می بایست پایان یافته باشند. (ارائه گواهی مربوطه الزامی می باشد)
- داوطلبان که دو یا چند مدرک کارشناسی دارند لازم است مدرکی که موقع ثبت نام به سنجش اعلام کرده اند را ارائه نمایند.

ضمنا: در صورت مغایرت نوع مدرک با رشته قبولی بهتر است اصل و کپی مدرکی که با رشته مورد نظرشان هماهنگی بیشتری دارد را نیز با مدارک دیگر پستی ارسال نمایید.

۵-۲- ارسال فرم های شماره ۲ و یا فرم شماره ۱۴ به همراه فرم تعهد شماره ۳ جایگزین گواهی فراغت از تحصیل پذیرفته شدگانی که به هر دلیل قادر به ارائه مدرک کارشناسی (لیسانس) نمی باشند، لازم است این فرم را تکمیل و به تایید دانشگاه محل اخذ مدرک برسانید.

۶- تصویر صفحه اول دفترچه بیمه (درصورت دارا بودن)

۷- اصل برگه تایید تسویه حساب با صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و یا وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی (در صورت اخذ وام) و یا فرم تعهد تسویه با این صندوق ها
تذکر: در صورت عدم دریافت وام از صندوق های مذکور، فرم شماره ۲۴ تعهد تسویه تکمیل و ارسال گردد. (اجباری)

۸- ارسال نتیجه نهایی کارشناسی ارشد (سایت سازمان سنجش) بصورتیکه نام دانشگاه و رشته قبولی درآن مشخص باشد.

۹- ارسال اصل فرم های تکمیل شده تقاضای ثبت نام و تعهد راهیابی به دانشگاه (فرم شماره ۲۰ ، فرم شماره ۲۱) (اجباری)

۱۰- اصل یا تصویر رسید "ارسال درخواست تاییدیه تحصیلی مدرک کارشناسی به همراه ریز نمره" دریافت شده از دفتر پیشخوان (اجباری)

۱۱- پذیرفته شدگان اتباع خارجی لازم است اسکن یکی از مدارک اقامتی یا شناسایی معتبر مشروحه ذیل را به همراه فرم شماره ۱۵ داشته باشند:
۱۱-۱- تصویرکارت هویت ویژه اتباع خارجی معتبر در سال جاری
۱۱-۲- تصویرگذرنامه معتبر (با حداقل شش ماه اقامت معتبر)
۱۱-۳- تصویر دفترچه پناهندگی سیاسی صادره از نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران
۱۱-۴- تصویر آخرین کارت آمایش معتبر براساس اعلام اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور
۱۱-۵- اصل فرم شماره ۱۵
تذکر: داوطلبان اتباع قبل از ارسال مدارک لازم است به دانشگاه مراجعه و یا با آقای کاظمی ۰۹۳۷۴۸۴۸۹۸۱ تماس بگیرید.

۱۲- اصل فرم تکمیل شده تقاضای ثبت نام و تعهد راهیابی به دانشگاه (اجباری)

۱۳- چاپ رسید تثبیت ثبت نام الکترونیکی و ارسال آن با مدارک (حتما یک نسخه برای خود نگهداری نمایید)(اخذ این رسید با اتمام ثبت نام الکترونیکی میسر می باشد)

۱۴- روی پاکت پستی نام و نام خانوادگی و کد دانشجویی (شماره دانشجویی) و رشته قبولی ذکر گردد.

۱۵- بعد از ارسال مدارک از طریق پست نیازی به تماس با کارشناسان نمی باشد.

تمام مدارک مورد نیاز می بایست بصورت پست سفارشی با درج نام و نام خانوادگی داوطلب - کد دانشجویی - مقطع و رشته روی پاکت پستی به آدرس ساختمان اصلی دانشگاه واقع در شهر تهران، خیابان توحید، روبروی ایستگاه مترو توحید، کوچه فرهادیه، پلاک ۷، واحد آموزش موسسه آموزش عالی الکترونیکی ایرانیان کد پستی ۱۴۵۷۸۹۶۳۵۱ در اسرع وقت ارسال شود و قبض پست در محل امنی توسط ارسال کننده نگهداری گردد.

۱۶- لازم است بعد از ارسال مدارک با نام کاربری و رمز عبور از طریق سامانه سایا در کلاس ها حاضر شوید. (زمان تشکیل کلاس ها)