راهنمای ثبت نام الکترونیکی پذیرفته شدگان کارشناسی ناپیوسته بدون آزمون
مقدمه:
جهت انجام درست و شایسته فرآیند ثبت نام ضروری است قبل از شروع ثبت نام، این راهنما توسط پذیرفته شده با دقت مطالعه شود و مدارک مورد نیاز قبل از هرگونه اقدامی آماده نمایند تا ضمن صرفه جویی در وقت، عملیات ثبت نام و انجام کلیه مراحل آن توسط پذیرفته شده ارجمند با موفقیت در سامانه به پایان برسد.
بطور خلاصه مراحل کلی ثبت نام شامل:
الف) آماده کردن کلیه مدارک لازم و اسکن آنها و سپس ارسال از طریق سامانه ثبت نام دانشگاه،
* توجه: همه فرم های مورد نیاز را ابتدا دانلود و پرینت نموده و پس از تکمیل و ثبت اثر انگشت و امضاء، اسکن موارد درخواستی در سامانه ثبت نام بارگزاری نمایید.
ب) ایجاد صندوق پست الکترونیکی با فرمت دانشگاه
ت) مراجعه به سایت جهت شروع ثبت نام الکترونیکی
ث) ارسال فیزیکی مدارک مورد نیاز و فرم های تکمیل کرده از طریق پست سفارشی جهت تشکیل پرونده دانشجویی،
بدیهی است ارسال ناقص مدارک و عدم انجام صحیح مراحل ثبت نام، مانع ادامه روند ثبت نام می گردد و در صورت اتمام بازه ثبت نام ، این فرآیند ملغی می شود. همچنین ضرر و زیان مادی و معنوی ایجاد شده در تاخیر فرآیند به عهده پذیرفته شده خواهد بود.
جزئیات مراحل ثبت نام به شرح زیر می باشد:
تذکر: از انجام امور ثبت نام توسط کافی نت ها خوداری نمایید( تجربه نشان داده است که ثبت نام از طریق مذکور غالبا بدون توجه به موارد ثبت نام و گاها مدارک اشتباه ارسال می نمایند)
الف) شیوه اسکن مدارک و نحوه ارسال آن در سامانه ثبت نام الکترونیکی:
بارگذاری فایل های اسکن شده در سامانه ثبت نام (نسبت به وضعیت دانشجو که در فهرست مدارک مشخص شده) اجباری است.
حجم فایل های اسکن شده حداکثر 150 کیلو بایت در سایز حداکثر 500*400 برای صفحه های A4 و سایز 300*200 برای برگه های کوچکتر از A4، رنگی، شفاف با فرمت “jpg” و یا “png” تهیه گردند و مراقب باشید معکوس، مورب و یا خمیده نباشند.
مواردی مانند اسکن صفحات شناسنامه، هر صفحه به تفکیک اسکن و در فایل های مجزا آماده و با نام مدرک مربوطه در سامانه ثبت نام بارگذاری گردند.
تذکر: از تصویر برداری مدارک توسط موبایل اکیدا خوداری نمایید.
برای اسکن می توانید از نرم افزارهای اسکن روی موبایل استفاده نمایید.(مانند Adobe Scan یا Camscanner )
1- عکس 3*4 پرسنلی تمام رخ تهیه شده در سال جاری (واضح با زمينه روشن، رنگی و بدون افکت و فاقد مهر و جای منگنه)
2- تمام صفحات شناسنامه. (هر صفحه در یک فایل، شناسنامه قدیم 3 عدد فایل و جدید 5 عدد فایل)
تذکر1: در صورت تعویض شناسنامه، تصویر تمام صفحات شناسنامه قبلی و رسید تعویض، مورد نیاز می باشد.
تذکر2: حتما اسکن صفحه توضیحات نیز تهیه شود.
3- اسکن روی کارت ملی
تذکر: در صورت تعویض کارت ملی، کپی کارت ملی قبلی و رسید تعویض، مورد نیاز می باشد.
4- مدرک نظام وظیفه (مخصوص پذیرفته شدگان ذکور) بشرح زیر: (ارسال یکی از موارد زیر الزامی می باشد)
4.1- كارت هوشند پایان یا معافیت از خدمت نظام وظیفه یا گواهی تعویض از مراكز پلیس+10
4.2- گواهی و رضایت نامه (مجوز تحصیل) از محل خدمت جهت شاغلین نیروهای مسلح.
4.3- نامه معافیت تحصیلی و موافقت با تحصیل از طرف حوزه علمیه برای پذیرفته شدگان مشغول به تحصیل در حوزه علمیه بشرح دفترچه سازمان سنجش
4.4- رسید درخواست معافیت تحصیلی دارای کد پیگیری (جهت اخذ معافیت تحصیلی موقت می توانید به دو روش زیر عمل نمایید)
الف) مراجعه به سایت "پنجره واحد خدمات فراجا" (اینجا) و درج کد ملی به عنوان نام کاربری و کد سخا بعنوان رمز ورود و ارسال درخواست معافیت و دریافت رسید دارای شماره پیگیری و چنانچه فاقد کد سخا می باشید لازم است در همان سایت "پنجره واحد خدمات فراجا" منوی فراموشی رمز را انتخاب نمایید و یا در همان سایت منوی "ورود از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند" را انتخاب نمایید.
تذکر: درصورتیکه نام دانشگاه را در سایت نظام وظیفه پیدا نمی کنید در قسمت جستجو شناسه دانشگاه را درج نمایید (شناسه دانشگاه ایرانیان 339820 )
ب) مراجعه به دفاتر پلیس+10 و ارائه کارت ملی و برگه قبولی در دانشگاه که از سایت سنجش اخذ نموده اید و درخواست صدور معافیت تحصیلی
5- اسکن مدارک تحصیلی (مدرک پایه): (ارائه یکی از موارد زیرالزامی می باشد)
5.1- اصل دانشنامه یا گواهی موقت پایان دوره کاردانی (فوق دیپلم) و یا معادل آن به همراه ریزنمرات (کارنامه) که دارای معدل و تاریخ فراغت از تحصیل (حداکثر تا تاریخ 1403/11/30) باشد. (هر مدرک یک فایل)
توجه: داوطلبان باید تعهدات قانونی مربوط به مدرک پایه پزشکی یا غیر پزشکی خود را گذرانده باشند. (ارائه گواهی مربوطه الزامی می باشد)
داوطلبانی که دارای دو یا چند مدرک پایه می باشند لازم است مدرکی را ارائه دهند که موقع ثبت نام در سنجش اعلام نموده اند.
5.2- پذیرفته شدگانی که به هر دلیل قادر به ارائه مدرک کاردانی (فوق دیپلم) و یا معادل آن نمی باشند، لازم است فرم شماره 7 و فرم شماره 2 را تکمیل و به تائید دانشگاه محل اخذ مدرک برسانند.
5.3- مدرک فراغت صادره از حوزه های علمیه (گذراندن دوره سطح 1) تا تاریخ 1403/11/30، در ضمن این داوطلبان مجاز به ثبت نام در دوره های علوم انسانی می باشند.
6- تسویه حساب با صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و یا وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی (در صورت اخذ وام)
تذکر: در صورت عدم دریافت وام از صندوق های مذکور، اسکن فرم شماره 24 (تعهد تسویه صندوق رفاه) تکمیل گردد. (اجباری)
7- نتیجه نهایی و یا کارنامه آزمون کارشناسی ناپیوسته (سایت سازمان سنجش)
8- اسکن مدارک مربوط به خانواده شهدا و آزادگان و جانبازان (جهت بهرمندی از مزایای آموزشی حین تحصیل)
8-1- کارت جانبازی (۲۵درصد به بالا) یا کارت خانواده شهدا و یا آزادگان
8-2- شناسنامه و کارت ملی جانباز یا آزاده
9- ارسال تصویر تائیدیه تحصیلی کد صحت دار و یا ارسال تصویر "ثبت درخواست تاییدیه تحصیلی مدرک کاردانی" در سامانه سجاد سازمان اموردانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فنآوری (اینجا).
توجه: جهت دریافت راهنمایی ثبت درخواست و دریافت تائیدیه تحصیلی در سامانه سجاد به پیوند زیر مراجعه نمایید.
راهنمای کاربری سامانه سجاد (وزارت علوم)
فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی از (اینجا)
10- اسکن فرم های تکمیل شده
11- پذیرفته شدگان اتباع خارجی لازم است اسکن یکی از مدارک اقامتی یا شناسایی معتبر مشروحه ذیل را به همراه فرم شماره 15 داشته باشند:
1-11- کارت هویت ویژه اتباع خارجی معتبر در سال جاری
2-11- صفحه اول و صفحه ویزای گذرنامه (با حداقل شش ماه اقامت معتبر)
3-11- دفترچه پناهندگی سیاسی صادره از نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران
4-11- آخرین کارت آمایش معتبر براساس اعلام اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور
تذکر: داوطلبان اتباع قبل از ارسال مدارک لازم است به دانشگاه مراجعه و یا با شماره آقای کاظمی ۰۹۳۷۴۸۴۸۹۸۱ تماس بگیرید.
ب) ایجاد میل باکس:
ایجاد میل باکس "gmail" در سایت گوگل به شکل زیر ضروری است. جهت اطلاع بیشتر به پیوند (اینجا) مراجعه نمایید:
مثال هایی از آدرس ایمیل های درست:
Ahmad.Rasouli.14032@gmail.com
Ahmad.Rasouli.4032@gmail.com
ایجاد این میل باکس (آدرس ایمیل) برای دسترسی به سامانه سایا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و در طول تحصیل مورد استفاده سامانه برای ارسال پیام قرار خواهد گرفت. نشانی ایمیل می باید استاندارد باشد بدین معنی که نام و نام خانوادگی دانشجو بطور کامل در آدرس درج شده باشد. (مانند مثال های فوق) استفاده از میل سرورهای دیگر توصیه نمی گردد زیرا تجربه نشان داده است استفاده از جی میل کارایی و پایداری بالاتری دارد. نداشتن ایمیل پایدار امکان بوجود آمدن عدم دسترسی به پیام رسان آموزشی سایا را با مشکل جدی روبرو می سازد. لذا اکیدا توصیه می گردد مطالب فوق را بدقت مطالعه و اجرا نمایید.
ت) مرحله ثبت نام الکترونیکی:
ثبت نام الکترونیکی با درج کد ملی و شماره شناسنامه پذیرفته شده در صفحه مربوطه در سایت ثبت نام موسسه آغاز و بعد از تکمیل و تائید کارشناس دانشگاه و صدور تائیدیه ثبت نام موقت پایان می یابد.
مواردی که در موقع ثبت درخواست پذیرش الکترونیکی در پورتال باید رعایت گردد:
» در هرگام حتما کلید "ذخیره" یا "ثبت" را انتخاب نمایید و در آخرین گام، کلید " ارسال جهت بررسی مدارک تحصیلی " را انتخاب نمایید. (درصورت عدم ارسال به کارشناس فرم های ثبت نام نزد شما باقی می ماند و ثبت نام پیگیری نمی گردد)
»داوطلبانی که در استان تهران زندگی می کنند در گام مشخصات خانوادگی "وضعیت بومی" دارند و خارج از استان تهران "غیر بومی" می باشند.
»درصورتیکه قبل از ارسال اولیه پذیرش، مشکلی پیش آمد، می توانید از منوی درباره ما – اطلاعات تماس در سایت اصلی، با دانشگاه تماس بگیرید.
»روند ثبت نام الکترونیکی را مداوم پیگیری نمایید تا تائیدیه ثبت نام برای شما صادر گردد.
»نام گذاری صحیح فایل های اسکن مدارک
»برای ورود به سامانه ثبت نام با درج کد ملی و شماره شناسنامه وارد سامانه ثبت نام می شوید.
تذکر: در صورت یکسان بودن شماره شناسنامه و کد ملی (چنانچه ابتدای ارقام از سمت چپ با صفر شروع می شود) برای ورود به سامانه ابتداً ارقام را در بخش شماره شناسنامه با صفر درج نمایید در صورت عدم ورود به سامانه شماره شناسنامه را بدون صفر ابتدایی وارد نمایید.
تذکر2: درصورتیکه داوطلب جزو اتباع غیر ایرانی باشد به جای کد ملی 9999999999 و به جای شماره شناسنامه، شماره پرونده سنجش را وارد نماید.
تذکر3: چنانچه نمی توانید وارد سامانه ثبت نام شوید کد ملی – نام و نام خانوادگی خود را به همراه شرح مختصری از مشکل خود به شماره 09309269965 یا 09902807494 پیامک یا واتساپ نمایید.
- ابتدا وارد سامانه ثبت نام شوید
- در گام اول در انتهای صفحه بعد از ورود، کلید "ثبت نام" را انتخاب نمایید.
- در گام دوم فرم های مورد نیاز (همانند فرم های موجود در سایت) را می توانید دریافت نمایید و سپس از بالای صفحه کلید صفحه بعد را انتخاب نمایید.
- در گام سوم متن "تعهد راهیابی به دانشگاه" را مطالعه و در انتهای صفحه تائید نموده و کلید "ثبت" برای ذخیره فرم تعهد را انتخاب نمایید نمایید و سپس از بالای صفحه کلید صفحه بعد را انتخاب نمایید.
- در گام چهارم هزینه پذیرش و تشکیل پرونده را با یکی از کارت های عضو شتاب از طریق درگاه بانکی پرداخت نمایید.
- در گام های بعدی فیلدهای اطلاعات درخواستی تمام صفحات (مشخصات شناسنامه ای و پایه- مشخصات خانوادگی- ایثارگری- مشخصات شغلی- مشخصات مقاطع تحصیلی پایه) را به طور کامل تکمیل نموده و کلید "ثبت" را انتخاب نمایید تا به صفحه ی اسکن مدارک وارد شوید
- در گام اسکن یا الصاق تصویر مدارک، مدارک مورد نظر در بند الف را بارگذاری نمایید.
- بارگذاری فایل کارت ملی
- بارگذاری فایل های تمام صفحات شناسنامه
- بارگذاری فایل عکس جدید 3*4 رنگی زمینه روشن و واضح
- بارگذاری فایل مدرک تعیین وضعیت نظام وظیفه شاغلین نیروهای مسلح در قسمت تصویر مدرک تعیین وضعیت نظام وظیفه(شاعلین نیروی مسلح)
- بارگذاری فایلکارت هوشمند معافیت یا پایان خدمت یا نامه معافیت تحصیلی حوزه علمیه و یا رسید معافیت تحصیلی نظام وظیفه (مخصوص پذیرفته شدگان ذکور) در قسمت تصویر اصل معافیت یا پایان خدمت(کارت هوشمند)
- بار گذاری فایل های مدارک ایثارگری
- بارگذاری فایل مدرک تحصیلی دوره کاردانی و یا معادل آن در قسمت تصویر اصل گواهی مدرک کاردانی
- بارگذاری فایل گواهی سطح 1 حوزوی در قسمت تصویر اصل گواهی مدرک کاردانی
- بارگذاری فایل کارنامه تحصیلی (ریز نمره) کاردانی دارای تاریخ و معدل در قسمت تصویر اصل کارنامه ی مدرک پایه دارای معدل
- بارگذاری فایل رسید درخواست تائیدیه مدرک تحصیلی در قسمت رسید ارسال درخواست تاییدیه مدرک تحصیلی و ریز نمره
- بارگذاری فایل تسویه حساب و فرم (شماره 24) در قسمت تعهد تسویه صندوق رفاه وزارت بهداشت و علوم
- بارگذاری فایل نتیجه نهایی سازمان سنجش در قسمت تصویر کارنامه آزمون سنجش (کارشناسی پیوسته و ناپیوسته)
- بارگذاری فایل فرم جایگزین گواهی فراغت از تحصیل ( فرم شماره 7) در قسمت فرم جایگزین گواهی فراغت از تحصیل(فرم شماره 7)
- بارگزاری فرم معدل (شماره 2) در قسمت فرم معدل (دانشجوی سال آخر)
- در آخرین گام صفحه فرم ارسال درخواست ثبت نام اینترنتی (مرحله آخر) حتما کلید " ارسال جهت بررسی مدارک تحصیلی " را انتخاب نمایید (درصورت عدم ارسال به کارشناس فرم های ثبت نام نزد شما باقی می ماند و ثبت نام پیگیری نمی گردد)
- بعد از ارسال فرم ثبت نام نیازی به تماس با کارشناسان نمی باشد و در صورت ضرورت ابتدا از طریق درج یاداشت اقدام نمایید. کارشناسان با توجه به حجم پذیرش، به نوبت به ثبت نام رسیدگی می نمایند.
- بعد از ارسال ثبت نام، کارشناسان متعددی ثبت نام شما را بررسی می نمایند و ممکن است یاداشتی برای رفع نقص یا انجام کاری برای شما در قسمت سمت راست صفحه منوی "یاداشت" قرار دهند و شما موظف می باشید موارد مورد نظر کارشناس را انجام داده و دوباره در گام آخر کلید " ارسال جهت بررسی مدارک تحصیلی " را انتخاب نمایید این روند را تا صدور تائیدیه ثبت نام مداوم پیگیری و قسمت یاداشت سامانه را بررسی نمایید.
- در مرحله هفتم "مالی" لازم است شهریه را پرداخت نمایید.
تذکر1: تا زمانیکه کارشناس مالی اجازه پرداخت شهریه را نداده است به هیچ عنوان پرداخت را انجام ندهید
تذکر2: در صورت پرداخت شهریه یا اقدام به ثبت نام و سپس انصراف، مبلغ شهریه به هیچ عنوان عودت داده نمی شود و با این قبیل افراد مانند شرایط دانشجوی انصرافی رفتار خواهد گردید.
پرداخت داوطلب دراین قسمت شامل هزینه علی الحساب شهریه میباشد که از طریق درگاه بانکی سامانه صورت میپذیرد:
» آدرس (اینجا) را در مرورگر خود وارد نمایید.
» ابتدا موضوع پرداخت را روی قسمت "شهریه داوطلبان ورودی جدید" قرار دهید.
» آیتم پرداخت را روی "علی الحساب شهریه ورودی جدید" قرار دهید.
» مبلغ پرداختی که کارشناس اعلام نموده است را درج نمایید.
» بقیه اطلاعات که دارای علامت ستاره (*) می باشد را تکمیل نمایید.(دقت فرمایید از کلمات انگلیسی و یا پینگلیش استفاده ننمایید)
» سپس نسبت به پرداخت با یکی از کارت های بانکی عضو شتاب اقدام نمایید.
» پس از پرداخت تصویر صفحه تائید پرداخت را نگه داری نمایید.
» بهتراست داوطلب با کارت بانکی به نام خود پرداخت را انجام دهد.
»
هنگام درج اطلاعات پرداخت دقت نمایید کد ملی ده رقمی با نام و نام خانوادگی به درستی وارد شود.
»
تذکر مهم: دانشگاه به هیچ عنوان درخواست پرداخت وجه به حساب اشخاص حقوقی و حقیقی را نمینماید و لازم است تمامی وجوه صرفا از طریق درگاه پرداخت اینترنتی موجود در سامانه ثبت نام به نشانی (https://ems.iranian.ac.ir) و به نام "موسسه آموزش عالی الکترونیکی ایرانیان" پرداخت گردد. هر گونه پرداخت وجه خارج از این ساختار مورد تایید دانشگاه نخواهد بود.
- با تائید نهایی کارشناس مرحله آخر درمنوی "گردش کار" ثبت نام نهایی شده و در سمت راست صفحه، منوی "متن نامه" اضافه می گردد و با انتخاب این منو می توانید تائیدیه ثبت نام موقت (برگه تثبیت ثبت نام)را دریافت نمایید.
- در تائیدیه ثبت نام کد دانشجویی (شماره دانشجویی) درج شده است (تمام سامانه های دانشگاه با شماره دانشجویی و کد ملی ده رقمی قابل دستیابی می باشد.
- به هیچ عنوان اطلاعات دستیابی خودتان را در اختیار افراد دیگر قرار ندهید.
ث) جمع آوری و تهیه مدارک جهت ارسال پستی آن ها (بصورت پست سفارشی ارسال گردد)
توضیح: مواردی که نیازمند به کپی برابر با اصل دارد با مراجعه به دفترخانه اسناد رسمی اقدام نمایید.
1- شش قطعه عکس 3*4 پرسنلی تمام رخ تهیه شده در سال جاری (واضح با زمينه روشن، رنگی و بدون افکت و فاقد مهر و جای منگنه)
تذکر۱: پشت تمام عکسها نام و نام خانوادگی و کد ملی داوطلب درج گردد.
تذکر۲: چنانچه در موقع ثبت نام در سنجش عکس خود را ارائه نداده اید و یا در پورتال قسمت فرم مشخصات در ثبت نام الکترونیکی فاقد عکس می باشید حتما یک قطعه عکس اضافه ارسال نمایید.
2- تصویر تمام صفحات شناسنامه (2 سری و فقط یک سری برابر با اصل شود)
تذکر1: در صورت تعویض شناسنامه، تصویر تمام صفحات شناسنامه قبلی و رسید تعویض، مورد نیاز می باشد.
تذکر2: حتما تصویر صفحه توضیحات ارسال گردد.
3- تصویر روی کارت ملی (2 عدد و فقط یک عدد برابر با اصل شود)
تذکر: در صورت تعویض کارت ملی، کپی کارت ملی قبلی و رسید تعویض، مورد نیاز می باشد.
4- ارائه مدرک نظام وظیفه با توجه به بند "مقررات وظیفه عمومی" مندرج در صفحه 24 و 25 دفترچه راهنمای ثبت نام سازمان سنجش (مخصوص پذیرفته شدگان ذکور) بشرح زیر: (ارسال یکی از موارد زیر و فقط یکی برابر با اصل شود)
4.1- تصویر برابر با اصل شده كارت هوشمند پایان یا معافیت از خدمت نظام وظیفه یا گواهی تعویض از مراكز پلیس+10
4.2- اصل گواهی و رضایت نامه (مجوز تحصیل) از محل خدمت جهت شاغلین نیروهای مسلح
4.3- رسید درخواست معافیت تحصیلی نظام وظیفه
4.4- اصل برگه معافیت تحصیلی و یا موافقت تحصیلی از مرکز حوزه علمیه بشرح دفترچه سازمان سنجش
تذکر: مطابق با دستورالعمل سازمان سنجش داوطلبان نباید هیچگونه منعی از طرف سازمان نظام وظیفه داشته باشند و در هر مرحله از تحصیل مشخص گردد که از نظر نظام وظیفه مشکل دارند قبولی آنان لغو خواهد شد و تمام هزینه های لغو باید توسط داوطلب یا دانشجو پرداخت گردد.
5- مدارک تحصیلی یکی از موارد زیر: (مدرک پایه)
5.1 اصل دانشنامه و یا اصل گواهی موقت پایان دوره ی کاردانی (فوق دیپلم) و یا معادل آن به همراه ریزنمرات که دارای معدل و تاریخ فراغت از تحصیل باشد.(به همراه 2 سری کپی فقط یک
سری برابر با اصل شود)
5.2 داوطلبان فاقد اصل مدرک تحصیل فرم جایگزین و فرم معدل را حتما ارسال نمایند. (فرم شماره 7 و 2)
توجه: - داوطلب باید تعهدات مربوط به مدرک تحصیلی (پزشکی- غیر پزشکی ) خود را گذرانده باشند.(ارائه گواهی مربوطه الزامی می باشد)
- داوطلبان که دو یا چند مدرک کاردانی دارند لازم است مدرکی که موقع ثبت نام به سنجش اعلام کرده اند را ارائه نمایند.
ضمناٌ: در صورت مغایرت نوع مدرک با رشته قبولی بهتر است اصل و کپی مدرکی که با رشته مورد نظرشان هماهنگی بیشتری دارد را نیز با مدارک دیگر پستی، ارسال نمایید.
5.3 اصل گواهی گذرانده دوره سطح 1 حوزی مطابق با دستورالعمل مندرج در دفترچه آزمون
6- تصویر صفحه اول دفترچه بیمه (درصورت دارا بودن)
7- اصل برگه تایید تسویه حساب با صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و یا وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی (در صورت اخذ وام) و یا فرم تعهد تسویه با این صندوق ها
تذکر: در صورت عدم دریافت وام از صندوق های مذکور، فرم تعهد تسویه ( فرم شماره 24 ) تکمیل و ارسال گردد. (اجباری)
8- تصویر نتیجه نهایی از سایت سازمان سنجش
9- تصویر مدارک مربوط به خانواده شهدا و آزادگان و جانبازان
9.1- تصویر کارت بنیاد شهید برای خانواده شهدا و آزادگان وایثارگران
9.2- تصویر شناسنامه و کارت ملی جانباز یا آزاده
10- ارسال اصل فرم های تکمیل شده (اجباری)
11- ارسال تصویر رسید الکترونیکی"درخواست تاییدیه تحصیلی مدرک کاردانی"
12- پذیرفته شدگان اتباع غیر ایرانی لازم است یكی از مدارك اقامتی یا شناسایی معتبر مشروحه ذیل را به همراه فرم شماره 15 داشته باشند:
12.1- تصویركارت هویت ویژه اتباع غیر ایرانی معتبر
12.2- تصویرگذرنامه معتبر (با حداقل شش ماه اقامت معتبر)
12.3- تصویر دفترچه پناهندگی سیاسی صادره از نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران
12.4- تصویر آخرین كارت آمایش معتبر براساس اعلام اداره كل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت كشور
12.5- مراجعه حضوری داوطلب به دانشگاه برای انجام امور کنسولی
13- اصل فرم تکمیل شده تقاضای ثبت نام و تعهد راهیابی به دانشگاه (اجباری)
- چاپ رسید تثبیت ثبت نام الکترونیکی و ارسال آن با مدارک (حتما یک نسخه برای خود نگهداری نمایید)(اخذ این رسید با اتمام ثبت نام الکترونیکی میسر می باشد)
15- روی پاکت پستی نام و نام خانوادگی و کد دانشجویی (شماره دانشجویی) و رشته قبولی ذکر گردد.
16- بعد از ارسال مدارک از طریق پست نیازی به تماس با کارشناسان نمی باشد.
تمام مدارک مورد نیاز می بایست بصورت پست سفارشی با درج نام و نام خانوادگی داوطلب - کد دانشجویی - مقطع و رشته روی پاکت پستی به آدرس ساختمان اصلی دانشگاه واقع در شهر تهران، خیابان توحید، روبروی ایستگاه مترو توحید، کوچه فرهادیه، پلاک 7، واحد آموزش موسسه آموزش عالی الکترونیکی ایرانیان کد پستی 1457896351 در اسرع وقت ارسال شود و قبض پست در محل امنی توسط ارسال کننده نگهداری گردد.
تذکر: فهرستی از مدارک ارسالی (اصل، کپی و تعداد) تهیه و نزد خود نگهداری نمایید.
17- شماره های تماس 68472000-021 (سی خط)
شماره ارسال پیامک و 5000288888 و 3000276662 میباشد.
تذکر: دانشگاه فقط از سر خط فوق برای تماس یا ارسال پیامک به داوطلبان استفاده می نماید فلذا شمارهای دیگر فاقد وجاهت قانونی می باشد.
18-واریز وجوه مربوط به ثبت نام و شهریه فقط از طریق درگاه بانکی متعلق به دانشگاه صورت می گیرد و از پرداخت وجوه بصورت نقدی و یا حواله بانکی بحساب های دانشگاه و یا افراد دیگر جدا پرهیز نمایید.
عنوان سامانه های دانشگاه:
- ساما (سامانه الکترونیکی مدیریت آموزش) مربوط به ارائه خدمات آموزشی به آدرس: ems.iranian.ac.ir
نام کاربری: کد آموزشی (شماره دانشجویی)
رمز عبور: کد ملی (ده رقمی) دانشجو
- سایا (سامانه یادگیری الکترونیکی) محل برگزاری کلاس ها و فعالیت های مربوط به آموزش الکترونیکی دانشگاه به آدرس: lms.iranian.ac.ir
تذکر بسیار مهم: کلاس ها از تاریخ مندرج در تقویم آموزشی (اینجا) و در زمان مقرر (اینجا) برگزار می گردد و داوطلبان یا دانشجو باید از همان تاریخ در کلاس ها حاضر گردند.
برای تمامی داوطلبان اطلاعات ورود به سامانه برگزاری کلاس ها (سایا) از طریق پیامک ارسال می گردد.
توضیحات: پذیرفته شدگان به جهت اطلاع از اخبار ثبت نام و امور دیگر پذیرفته شدگان، می توانند از قسمت اخبار سایت بهرمند و نیز عضو کانال ارتباطی دانشگاه به آدرس هایی که در جدول زیرآمده است گردند.
- شرکت پذیرفته شدگان در کارگاه های آموزشی بصورت الکترونیکی مربوط به آشنایی با سامانه های دانشگاه ضروری و رایگان می باشد. زمان تشکیل این کارگاه ها از طریق وب سایت و کانال تلگرامی دانشگاه به اطلاع دانشجویان گرامی خواهد رسید.
- در درج اطلاعات، هنگام ثبت نام در سامانه ثبت نام دقت نمایید، چرا كه مسولیت صحت ورود اطلاعات و تطبیق آن ها با اصل مدارك به عهده شخص پذیرفته شده می باشد و در صورت مغایرت حتما پس از اتمام ثبت نام و دریافت شماره دانشجویی نسبت به اصلاح آن از طریق واحد آموزش اقدام نمایید.
موفق باشید